Mijn Digitale Zaak: subsidie voor jouw mkb-bedrijf

Om efficiënt te kunnen werken en te groeien met je bedrijf, is digitalisering van belang. Veel kleinere ondernemers willen graag digitaliseren, maar weten niet waar ze moeten beginnen. Dan is het goed om te weten dat er ondersteuning is in de vorm van Mijn Digitale Zaak. Deze subsidie is er voor ondernemers in het mkb met maximaal 50 werknemers en een jaaromzet van maximaal € 10 miljoen. In 2022 moest je als mkb’er minimaal 2 fte in dienst hebben. Deze voorwaarde is vervallen.
De subsidie
Met de subsidie van Mijn Digitale Zaak kun je advies inwinnen en/of technologie aanschaffen om jouw basis op orde te krijgen op het gebied van digitalisering.
De categorieën van digitaliseringsonderdelen die in aanmerking komen voor subsidie zijn te vinden in de bijlage van de regeling. De subsidie hiervoor is 50% van de subsidiabele kosten, met een maximum van € 2.500, waarvan maximaal € 500 voor advies. Het minimale subsidiebedrag is € 500. Je kunt meerdere offertes indienen tot het maximale bedrag is bereikt. Dat moet je wel in één aanvraag doen.
Voorwaarden en aanvragen
Mijn Digitale Zaak is er voor ondernemers die:
- staan ingeschreven bij de Kamer van Koophandel (KVK);
- maximaal 50 werknemers hebben; en
- minder dan € 10 miljoen omzet hadden in het afgelopen boekjaar.
Je kunt de subsidie aanvragen van 17 mei 2023, 9:00 uur tot en met 14 juli 2023, 17:00 uur.
Je logt in met eHerkenning. Voor jouw aanvraag heb je minimaal niveau 2+ met machtiging RVO-diensten op niveau eH2+ nodig. Heb je deze nog niet? Vraag dan eerst eHerkenning aan. Het kan een paar dagen duren voordat je eHerkenning hebt ontvangen. Als je een subsidie aanvraagt, krijg je binnen 8 weken te horen of je de subsidie krijgt. Ga naar deze pagina om jouw aanvraag voor te bereiden.