Con’Fetti: van Rotterdams idee naar internationale creaties

  • Inhoudstype:
    • Interview
  • Thema’s:
    • Ondernemerschap

Ter ere van het 40-jarig jubileum van de Ondernemersbalie gingen wij op de koffie bij Monique, de inspirerende kracht achter Con’Fetti de Reclamefabriek. Zo’n 35 jaar geleden liep Monique bij de Ondernemersbalie naar binnen. Een moment dat ook oprichter van de Ondernemersbalie Nico Sizoo (zie het interview met Nico) zich nog goed kan herinneren. Volhardend bleef zij terugkomen bij de Ondernemersbalie totdat Nico haar ondernemersplan helemaal goedkeurde. Dit is typerend voor hoe Monique in het leven staat.

Monique Poldervaaft van Con'Fetti vertelt over haar start bij de Ondernemersbalie.
Monique Poldervaart, Con’Fetti © Hans Zijffers

 “Als je het gewoon goed doet, kom je steeds een stapje verder.”

Monique Poldervaart, Con’Fetti

Ook al is het al een tijd geleden, Monique herinnert zich de Ondernemersbalie nog goed. Nico Sizoo stelde haar kritische vragen, waardoor haar idee een concreet plan werd. Wat begon met de eerste opdrachten van handgeschilderde reclameborden voor Blijdorp, is nu uitgegroeid tot een bedrijf met internationale projecten voor grote merken. Gespecialiseerd in retail en brand design, print en bewegwijzering, evenementen, unieke kunstinstallaties en nog veel meer. Con’Fetti werkt met trots voor bedrijven als Nike, Ace & Tate, Uniqlo en vele anderen.

De kritische tips van de Ondernemersbalie om mijn ondernemersplan verder te onderbouwen, hebben bijgedragen aan een succesvolle start van ons bedrijf.”

Monique

De enige constante is verandering

Con’Fetti de Reclamefabriek, inmiddels toonaangevend in creatieve en internationale projecten, laat zien hoe belangrijk flexibiliteit en innovatie zijn voor langdurig succes. Con’Fetti evolueert niet alleen de diensten continu, maar voert dit ook door in de mindset: “The job isn’t done until it is done!”. Monique benadrukt het belang van haar team hierbij: “Met een geweldig team zetten we prachtige projecten neer, hier zijn we super trots op”.

Met alle disciplines in huis, van projectmanagement, concept en design, productie en installatie, is het motto van Con’Fetti: “If you can dream it, we can make it!”. Deze mentaliteit houdt het team niet alleen scherp, maar zorgt er ook voor dat het team voortdurend nieuwe ideeën en oplossingen bedenkt. “Van idee tot uitvoering, van A tot Z, we kunnen onwijs snel schakelen, omdat we alle disciplines in huis hebben.” vertelt Monique. Zoals bijvoorbeeld de opdrachten voor Nike, variërend van routing binnen gebouwen en de aankleding van nieuwe winkels, retailcampagnes en evenementen, tot het bedenken van unieke lanceringsevenementen voor exclusieve producten.

De sleutel tot succes?

Monique adviseert ondernemers om te vertrouwen op hun intuïtie; “Doe het vooral op gevoel en niet zoals het hoort!”. Het gaat volgens haar niet om het volgen van de regels, maar om trouw te blijven aan je woord. Zo zegt Con’Fetti ja tegen projecten waarvan ze weten dat ze deze kunnen leveren en durft ook nee te zeggen als een opdracht buiten het bereik ligt. “Als wij het denken te kunnen, zeggen we ja. We volgen ons hart hierin.” – benadrukt Monique.

40 jaar Ondernemersbalie – inspiratieverhalen

Rotterdam, de stad van vernieuwing en ondernemen, is de thuisbasis van veel ondernemers die gestart zijn bij de Rotterdamse Ondernemersbalie. Verhalen die een inspiratiebron voor velen zijn. In het kader van het 40-jarige jubileum van de Ondernemersbalie spraken we deze ondernemers. Je leest er alles over op onze jubileumpagina!

Label Ondernemersbalie 40 jaar ter illustratie

Deel deze pagina