In gesprek met

Rotterdam heeft pareltjes, soms zichtbaar en soms verstopt. Deze parels van ondernemers vertellen waarom zij ondernemen in Rotterdam en waar zij trots op zijn. Ze delen hun verhaal en willen anderen inspireren en aan elkaar verbinden. Want samen maken we van Rotterdam een sterke stad voor ondernemers.

Een lijst van berichten

  • Toen Noor Figdor na haar bevalling haar zwangerschapskleding aan het inpakken was, verbaasde ze zich over de hoeveelheid bh’s die ze tijdens haar zwangerschap had aangeschaft. Ze vroeg zich af:…

    Thema’s:
    • Circulair
  • Zo’n 10 jaar geleden is het initiatief DUO for a JOB in België opgezet. In september 2021 is in Rotterdam de eerste Nederlandse vestiging geopend. Marije Pronk, sociaal ondernemer en…

    Thema’s:
    • Sociaal ondernemen
  • Lindsay Silva werkte als kinderarts in een zelfstandig behandelcentrum toen het idee voor KinderCoPoli ontstond. Kinderen die als patiënt bij een kinderarts komen zijn voor het oplossen van hun medische…

    Thema’s:
    • Life Science & Health
  • In reactie op de huidige energiecrisis en de stijgende prijzen van levensmiddelen, bedachten Bob Richters en zijn partner Mireille van den Berg het initiatief Heat and Eat. Het concept van…

    Thema’s:
    • Sociaal ondernemen
  • Ga er maar aan staan, net nadat je de deuren van je hotel hebt geopend, breekt er een pandemie uit. Het overkwam Glenn Severin van boetiekhotel Supernova. Geen reden om…

    Thema’s:
    • Horeca
  • Ondernemer, voorzitter van twee BIZ’en, en een echte horecatijger. Ron de Jong is geen onbekende binnen de Rotterdamse horeca. Hij doet ‘alles op gevoel’, is een optimist en houdt van…

    Thema’s:
    • Horeca
  • Dame met de handen ineen geslagen

    Fatima reisde de hele wereld over voordat ze neerstreek in Rotterdam. Ze kwam hier om haar droom waar te maken: een eigen zeepjes- en cosmeticawinkel. Met haar nicht Jihane begon…

    Thema’s:
    • Digitaal
  • Op één van de mooiste locaties van Rotterdam, met uitzicht op het Stationsplein, is social media bureau Somention gevestigd. Somention wint prijzen, deelt graag tips, maar verzorgt bovenal de socials…

    Thema’s:
    • Digitaal
  • Maaike van EatPeasy

    Maaike werkte als online marketeer bij Coolblue in Rotterdam. Hier merkte zij dat ze liever over gezonde voeding praatte dan over het verkopen van koelkasten. Ze ging van werknemer naar…

    Thema’s:
    • Food
  • uniek concept broodje q

    Na vier jaar evenementen te hebben georganiseerd als hobby, waren ze er klaar voor. Jermaine, Niels en Viktor zegden begin 2020 hun baan op om de evenementen grootser en professioneler…

    Thema’s:
    • Food
  • Man zit voor een muur van verhuisboxen

    We hebben het allemaal weleens meegemaakt: je kartonnen verhuisdoos valt uit elkaar of na de verhuizing ligt je zolder vol met stoffige oude dozen die alleen maar ruimte innemen. Mario…

    Thema’s:
    • Duurzaamheid
  • Man leunt tegen rek in kapsalon

    Het verlangen om ooit een eigen zaak te beginnen, groeide na 17 jaar uit tot werkelijkheid. Danny startte B.S.U.R. Hair ofwel: Be As You Are Hair. Zijn unieke kapsalon is…

    Thema’s:
    • Duurzaamheid